.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
زیرساخت های آبی پاسخگوی نیازها نیست/ تشنگی شرق مازندران
مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با بیان اینکه زیرساخت های آب استان متناسب با جمعیت شناور نیست، گفت: برای ارتقای آن نیازمند توجه ملی هستیم.

به گزارش شمال نیوز، بهزاد برارزاده ظهر دوشنبه در نشست با خبرنگاران در خصوص هم اندیشی و بهینه سازی مصرف آب اظهار داشت: زیر ساخت متناسب با کمتر از سه میلیون نفر جمعیت است و این زیرساخت پاسخگوی نیازها نیست زیرا در استان حداقل از پنج تا هفت میلیون نفر میزبانی می‌کنیم.

وی افزود: در استان ۱۲ درصد از آب‌های سطحی استفاده می‌کنیم و ۸۸ درصد دیگر شامل ۳۷۳ درصد از چشمه‌ها و۷۲۹ درصد از چاه‌ها بهره برداری می‌شود و این به معنای فقر مطلق است.

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان با اشاره به دغدغه فراوان برای خدمات رسانی در این حوزه گفت: ۱۵۰ دیزل برای آبرسانی داریم و قرار شد از طریق منابع ملی به مازندران نگاه ویژه ای و شرایط خاص در نظر گرفته شود.

وی بیان داشت: شرق استان تشنه است زیرا در شرق استان نمی‌توان چاهی حفر کرد از نکا تا گلوگاه لب تر و لب شور است و نیازمند این هستیم از آب‌های زیر زمینی به سمت آب‌های سطحی برویم.

برارزاده یادآور شد: دو هزار و ۹۲۲ روستا با ۴۴۹ هزار خانوار را داریم و هزار و ۶۸۰ روستا با بیش از ۳۲۴ هزار نفر خانوار تحت پوشش هستند و خدمات رسانی می‌شوند.

وی با اظهار اینکه هزار و ۱۲۴۲ روستا غیر تحت پوشش هستند، گفت: در شرایط پایداری برای هر نفر ۷۰۰ لیتر ذخیره باید وجود داشته باشد در حالی که میزان حجم ذخیره ما ۵۸۳ لیتر است و جوابگوی استانی با این حجم مسافر نیست.

مدیرعامل آب و فاضلاب مازندران با اشاره به بحث تصفیه خانه در بعضی از روستاها و شهرها گفت: تعداد ۱۴ شهر دارای طرح اجرایی فاضلاب با جمعیت تحت پوشش شبکه فاضلاب ۳۶۵ هزار نفر اجرا شده است.

وی با تاکید بر اینکه مازندران باید به سمت آب‌های سطحی و زیر زمینی برود اظهار داشت: دیگر در شالیزارها نمی‌توان چاه حفر کرد به سمت کوهپایه‌ها کشیده شد./مهر

 

 

 

 


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.113 seconds.